Zasady realizacji wyjazdów pracowników w ramach programu Erasmus+ KA171 (mobilność z krajami partnerskimi)
dla umowy nr 2025-1-PL01-KA171-HED-000327438

  1. Zakres działania

Niniejsze zasady dotyczą mobilności typu STA (wyjazdy nauczycieli akademickich w celu prowadzenia zajęć dydaktycznych).

  1. Organ kwalifikujący

Za kwalifikację do udziału w programie odpowiada Komisja Rekrutacyjna, zwana dalej Komisją, powoływana przez Prorektora ds. Studenckich i Jakości Kształcenia. Komisja przeprowadza procedurę konkursową i dokonuje wyboru kandydatów.

  1. Osoby uprawnione do udziału

Uprawnieni do składania wniosków są:

  • dla mobilności dydaktycznych (STA) – nauczyciele akademiccy zatrudnieni w UKW na podstawie umowy o pracę;
  • o stypendium nie mogą ubiegać się pracownicy przebywający w czasie rekrutacji lub planowanej mobilności na urlopie: wypoczynkowym, macierzyńskim, rodzicielskim, wychowawczym, chorobowym, dla poratowania zdrowia, bezpłatnym lub naukowym.
  1. Cel wyjazdu

Wyjazdy typu STA: prowadzenie zajęć dydaktycznych (wykładów, seminariów, warsztatów) dla studentów uczelni partnerskich wymienionych w projekcie Erasmus+ z krajami partnerskimi.

Lista uczelni partnerskich dostępnych w konkursie 2025:

Kraj

Uczelnia

Dziedziny

Liczba miejsc

Albania

University Aleksander Moisiu Durres

pedagogika, nauki polityczne, ekonomia, psychologia, informatyka, turystyka

1

Albania

University of Vlora Ismail Qemali

prawo, biologia, pedagogika, turystyka, informatyka, filologia angielska, matematyka

1

Egipt

Benha University

mechatronika, biologia, biotechnologia, filologia angielska, lingwistyka angielsko-arabska, wychowanie fizyczne, prawo

1

Gruzja

Gori State University

ekonomia, filologia angielska

1

Jordania

Jordan University of Science and Technology

mechatronika, fizyka, matematyka, filologia angielska

1

  1. Czas trwania wyjazdu
  • Standardowy finansowany pobyt wynosi 5 dni roboczych (kolejno następujących po sobie) + 2 dni na podróż.
  • W mobilności STA uczestnik jest zobowiązany do przeprowadzenia minimum 8 godzin zajęć dydaktycznych podczas pięciodniowego pobytu w uczelni przyjmującej.
  • Mobilność musi zostać zrealizowana do 30.06.2027 r.
  1. Finansowanie

Beneficjent otrzymuje stypendium Erasmus+ obejmujące:

  • ryczałt na koszty utrzymania: 190 EUR na dzień

      (łącznie 1 330 EUR za 7 dni: 5 dni pobytu + 2 dni podróży)

  • ryczałt na koszty podróży - zgodnie z kalkulatorem odległości KE:

Albania – 309 EUR, Egipt – 395 EUR, Gruzja – 395 EUR, Jordania – 395 EUR.

Stypendium jest zwolnione z opodatkowania, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów
z 15.03.2022 r. (Dz.U. 2022, poz. 635).

  1. Procedura rekrutacyjna

Rekrutacja ogłaszana jest po podpisaniu przez UKW umowy z Narodową Agencją. Zasady
i terminy podawane są do publicznej wiadomości.

Wymagane dokumenty

  1. Formularz zgłoszeniowy – dostępny na stronie erasmus.ukw.edu.pl → Pracownicy.
    Formularz należy wypełnić online i załączyć podpisany przez aplikującego
    i przełożonego Mobility Agreement (bez podpisu uczelni przyjmującej).
    Wszystkie podpisy muszą być czytelne; przy nieczytelnym podpisie wymagana jest imienna pieczątka.
  2. CV w języku angielskim.

Po złożeniu online – wydrukowany i podpisany komplet dokumentów (formularz, CV, Mobility Agreement) należy dostarczyć do Biura Współpracy Międzynarodowej (BWM) przed upływem terminu naboru.

Wnioski niekompletne (np. bez podpisów lub załączników) nie będą rozpatrywane.

RODO: Każda osoba aplikująca do Programu Erasmus+ na UKW niniejszym wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych zawartych w formularzu i innych dokumentach dla potrzeb procesu postepowania kwalifikacyjnego i realizacji mobilności zagranicznej zgodnie z art. 6 ust.1 lit. a rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 z dnia 27.04.2016 r.

Podstawy kwalifikacji

Ocena odbywa się na podstawie dokumentu: Staff Mobility Agreement for Teaching.

Ostatecznego wyboru kandydatów dokonuje uczelnia przyjmująca.

Kryteria oceny – STA:

  • Cele mobilności – cel główny (należy wskazać cel główny: prowadzenie zajęć) 1 pkt oraz min. dwa cele dodatkowe 1 pkt; razem 0-2 pkt.
  • Wartość dodana mobilności – w kontekście modernizacji instytucji 1 pkt
    i  umiędzynarodowienia obu instytucji 1 pkt; razem 0-2 pkt.
  • Program zajęć – plan zajęć 1 pkt; tematyka zajęć 1 pkt; forma zajęć 1 pkt; razem 0-3 pkt.
  • Oczekiwane korzyści/rezultaty – dla rozwoju zawodowego 1 pkt; dla każdej z instytucji 1 pkt; dla studentów/pracowników obu instytucji 1 pkt; razem 0-3 pkt.
  • Zaangażowanie w przygotowanie wniosku KA171 (nawiązanie współpracy) 1 pkt (brak zaangażowania 0 pkt); razem 0-1 pkt.
  • Prowadzenie zajęć w j. angielskim dla studentów Erasmus+ 1 pkt (brak przedmiotu w ofercie zajęć anglojęzycznych dla studentów wymiany 0 pkt); razem 0-1 pkt.

  SUMA: 12 punktów

Termin składania zgłoszeń: 3 grudnia 2025 – 19 stycznia 2026

Ważne informacje

  • Należy szczegółowo i precyzyjnie wypełnić wszystkie pola Mobility Agreement, odnosząc się do obu instytucji oraz ich studentów i pracowników.
  • Przy równej liczbie punktów pierwszeństwo otrzymują osoby, które:
    1. nie były beneficjentami KA171 w ostatnich 2 latach,
    2. jeśli spór dotyczy osób, które realizowały/nie realizowały KA171 – pierwszeństwo uzyskuje osoba nieuczestnicząca w KA131 w ostatnich 2 latach.
  • Złożenie kompletnego wniosku jest równoznaczne z deklaracją posiadania znajomości języka obcego na poziomie min. B2. BWM zastrzega sobie prawo weryfikacji znajomości języka.
  • Komisja zastrzega sobie prawo do przedłużenia okresu przyjmowania zgłoszeń.
    W przypadku niewyczerpania limitu środków zostanie ogłoszona rekrutacja uzupełniająca, a wnioski podlegać będą ocenie jw. w terminach ustalonych przez Komisję

Ocena wniosków

W ciągu 10 dni roboczych od zakończenia rekrutacji Komisja sporządza wstępną listę rankingową osobno dla każdej z pięciu uczelni partnerskich (po jednym miejscu na uczelnię).

W przypadku większej liczby zgłoszeń do danej uczelni, maksymalnie dwa najwyżej ocenione wnioski są przekazywane do uczelni partnerskiej w celu dokonania wyboru i ostatecznej akceptacji (podpis Mobility Agreement).

Po otrzymaniu decyzji uczelni partnerskich Komisja sporządza protokół z postępowania rekrutacyjnego wraz z listą zakwalifikowanych i listą rezerwową.

Ogłoszenie decyzji

W terminie do 10 dni roboczych od otrzymania decyzji wszystkich uczelni partnerskich każdy kandydat otrzymuje drogą mailową decyzję Komisji zawierającą rozstrzygnięcie postępowania kwalifikacyjnego wraz z uzasadnieniem: przyznaną liczbę punktów w każdej kategorii, miejsce na liście rankingowej, informację o zakwalifikowaniu, odrzuceniu lub liście rezerwowej, informację o akceptacji przez uczelnię partnerską (jeśli dotyczy), pouczenie o terminie
i sposobie odwołania.

Wyniki rekrutacji są ogłaszane kandydatom po ostatecznej akceptacji przez uczelnie partnerskie.

Procedura odwoławcza

Od decyzji Komisji przysługuje odwołanie w terminie 7 dni od jej otrzymania.
Organem odwoławczym jest Rektor UKW. Decyzja Rektora jest ostateczna.

  1. Procedura wyjazdowa

Przed wyjazdem (min. 2 tygodnie wcześniej) należy dostarczyć do BWM:

  • wniosek o skierowanie na wyjazd zagraniczny, podpisany przez kierownika jednostki
  • kopię polisy ubezpieczeniowej (obowiązkowe: KL, OC, NNW)
  • zaktualizowany Mobility Agreement (w przypadku zmiany terminu realizacji mobilności).

Obowiązki Beneficjenta:

  • samodzielne zorganizowanie mobilności (ustalenie planu zajęć, rezerwacja biletów, noclegów, ewentualne szczepienia itp.)
  • podpisanie umowy finansowej (wypłata środków następuje przelewem na konto EUR)
  • rejestracja podróży w systemie Odyseusz MSZ (zalecane).

Po powrocie

W terminie 7 dni roboczych od zakończenia mobilności uczestnik zobowiązany jest do:

  1. złożenia w BWM:
  • potwierdzenia pobytu z uczelni przyjmującej (daty pobytu oraz liczba przeprowadzonych godzin dydaktycznych)
  • kart pokładowych lub biletów
  • krótkiej relacji z wyjazdu (maks. 10 zdań) wraz z 2–3 zdjęciami
  1. wypełnienia w BWM rozliczenia finansowego
  2. wypełnienia raportu online w terminie 30 dni od otrzymania powiadomienia e-mail.

Uwaga: Pełne rozliczenie stypendium następuje wyłącznie po dostarczeniu wszystkich wymaganych dokumentów oraz przesłaniu raportu online.