Zasady realizacji wyjazdów pracowników w ramach programu Erasmus+ KA171 (mobilność z krajami partnerskimi)
dla umowy nr 2025-1-PL01-KA171-HED-000327438
- Zakres działania
Niniejsze zasady dotyczą mobilności typu STA (wyjazdy nauczycieli akademickich w celu prowadzenia zajęć dydaktycznych).
- Organ kwalifikujący
Za kwalifikację do udziału w programie odpowiada Komisja Rekrutacyjna, zwana dalej Komisją, powoływana przez Prorektora ds. Studenckich i Jakości Kształcenia. Komisja przeprowadza procedurę konkursową i dokonuje wyboru kandydatów.
- Osoby uprawnione do udziału
Uprawnieni do składania wniosków są:
- dla mobilności dydaktycznych (STA) – nauczyciele akademiccy zatrudnieni w UKW na podstawie umowy o pracę;
- o stypendium nie mogą ubiegać się pracownicy przebywający w czasie rekrutacji lub planowanej mobilności na urlopie: wypoczynkowym, macierzyńskim, rodzicielskim, wychowawczym, chorobowym, dla poratowania zdrowia, bezpłatnym lub naukowym.
- Cel wyjazdu
Wyjazdy typu STA: prowadzenie zajęć dydaktycznych (wykładów, seminariów, warsztatów) dla studentów uczelni partnerskich wymienionych w projekcie Erasmus+ z krajami partnerskimi.
Lista uczelni partnerskich dostępnych w konkursie 2025:
|
Kraj |
Uczelnia |
Dziedziny |
Liczba miejsc |
|
Albania |
University Aleksander Moisiu Durres |
pedagogika, nauki polityczne, ekonomia, psychologia, informatyka, turystyka |
1 |
|
Albania |
University of Vlora Ismail Qemali |
prawo, biologia, pedagogika, turystyka, informatyka, filologia angielska, matematyka |
1 |
|
Egipt |
Benha University |
mechatronika, biologia, biotechnologia, filologia angielska, lingwistyka angielsko-arabska, wychowanie fizyczne, prawo |
1 |
|
Gruzja |
Gori State University |
ekonomia, filologia angielska |
1 |
|
Jordania |
Jordan University of Science and Technology |
mechatronika, fizyka, matematyka, filologia angielska |
1 |
- Czas trwania wyjazdu
- Standardowy finansowany pobyt wynosi 5 dni roboczych (kolejno następujących po sobie) + 2 dni na podróż.
- W mobilności STA uczestnik jest zobowiązany do przeprowadzenia minimum 8 godzin zajęć dydaktycznych podczas pięciodniowego pobytu w uczelni przyjmującej.
- Mobilność musi zostać zrealizowana do 30.06.2027 r.
- Finansowanie
Beneficjent otrzymuje stypendium Erasmus+ obejmujące:
-
ryczałt na koszty utrzymania: 190 EUR na dzień
(łącznie 1 330 EUR za 7 dni: 5 dni pobytu + 2 dni podróży)
- ryczałt na koszty podróży - zgodnie z kalkulatorem odległości KE:
Albania – 309 EUR, Egipt – 395 EUR, Gruzja – 395 EUR, Jordania – 395 EUR.
Stypendium jest zwolnione z opodatkowania, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów
z 15.03.2022 r. (Dz.U. 2022, poz. 635).
- Procedura rekrutacyjna
Rekrutacja ogłaszana jest po podpisaniu przez UKW umowy z Narodową Agencją. Zasady
i terminy podawane są do publicznej wiadomości.
Wymagane dokumenty
- Formularz zgłoszeniowy – dostępny na stronie erasmus.ukw.edu.pl → Pracownicy.
Formularz należy wypełnić online i załączyć podpisany przez aplikującego
i przełożonego Mobility Agreement (bez podpisu uczelni przyjmującej).
Wszystkie podpisy muszą być czytelne; przy nieczytelnym podpisie wymagana jest imienna pieczątka. - CV w języku angielskim.
Po złożeniu online – wydrukowany i podpisany komplet dokumentów (formularz, CV, Mobility Agreement) należy dostarczyć do Biura Współpracy Międzynarodowej (BWM) przed upływem terminu naboru.
Wnioski niekompletne (np. bez podpisów lub załączników) nie będą rozpatrywane.
RODO: Każda osoba aplikująca do Programu Erasmus+ na UKW niniejszym wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych zawartych w formularzu i innych dokumentach dla potrzeb procesu postepowania kwalifikacyjnego i realizacji mobilności zagranicznej zgodnie z art. 6 ust.1 lit. a rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 z dnia 27.04.2016 r.
Podstawy kwalifikacji
Ocena odbywa się na podstawie dokumentu: Staff Mobility Agreement for Teaching.
Ostatecznego wyboru kandydatów dokonuje uczelnia przyjmująca.
Kryteria oceny – STA:
- Cele mobilności – cel główny (należy wskazać cel główny: prowadzenie zajęć) 1 pkt oraz min. dwa cele dodatkowe 1 pkt; razem 0-2 pkt.
- Wartość dodana mobilności – w kontekście modernizacji instytucji 1 pkt
i umiędzynarodowienia obu instytucji 1 pkt; razem 0-2 pkt. - Program zajęć – plan zajęć 1 pkt; tematyka zajęć 1 pkt; forma zajęć 1 pkt; razem 0-3 pkt.
- Oczekiwane korzyści/rezultaty – dla rozwoju zawodowego 1 pkt; dla każdej z instytucji 1 pkt; dla studentów/pracowników obu instytucji 1 pkt; razem 0-3 pkt.
- Zaangażowanie w przygotowanie wniosku KA171 (nawiązanie współpracy) 1 pkt (brak zaangażowania 0 pkt); razem 0-1 pkt.
- Prowadzenie zajęć w j. angielskim dla studentów Erasmus+ 1 pkt (brak przedmiotu w ofercie zajęć anglojęzycznych dla studentów wymiany 0 pkt); razem 0-1 pkt.
SUMA: 12 punktów
Termin składania zgłoszeń: 3 grudnia 2025 – 19 stycznia 2026
Ważne informacje
- Należy szczegółowo i precyzyjnie wypełnić wszystkie pola Mobility Agreement, odnosząc się do obu instytucji oraz ich studentów i pracowników.
- Przy równej liczbie punktów pierwszeństwo otrzymują osoby, które:
- nie były beneficjentami KA171 w ostatnich 2 latach,
- jeśli spór dotyczy osób, które realizowały/nie realizowały KA171 – pierwszeństwo uzyskuje osoba nieuczestnicząca w KA131 w ostatnich 2 latach.
- Złożenie kompletnego wniosku jest równoznaczne z deklaracją posiadania znajomości języka obcego na poziomie min. B2. BWM zastrzega sobie prawo weryfikacji znajomości języka.
- Komisja zastrzega sobie prawo do przedłużenia okresu przyjmowania zgłoszeń.
W przypadku niewyczerpania limitu środków zostanie ogłoszona rekrutacja uzupełniająca, a wnioski podlegać będą ocenie jw. w terminach ustalonych przez Komisję
Ocena wniosków
W ciągu 10 dni roboczych od zakończenia rekrutacji Komisja sporządza wstępną listę rankingową osobno dla każdej z pięciu uczelni partnerskich (po jednym miejscu na uczelnię).
W przypadku większej liczby zgłoszeń do danej uczelni, maksymalnie dwa najwyżej ocenione wnioski są przekazywane do uczelni partnerskiej w celu dokonania wyboru i ostatecznej akceptacji (podpis Mobility Agreement).
Po otrzymaniu decyzji uczelni partnerskich Komisja sporządza protokół z postępowania rekrutacyjnego wraz z listą zakwalifikowanych i listą rezerwową.
Ogłoszenie decyzji
W terminie do 10 dni roboczych od otrzymania decyzji wszystkich uczelni partnerskich każdy kandydat otrzymuje drogą mailową decyzję Komisji zawierającą rozstrzygnięcie postępowania kwalifikacyjnego wraz z uzasadnieniem: przyznaną liczbę punktów w każdej kategorii, miejsce na liście rankingowej, informację o zakwalifikowaniu, odrzuceniu lub liście rezerwowej, informację o akceptacji przez uczelnię partnerską (jeśli dotyczy), pouczenie o terminie
i sposobie odwołania.
Wyniki rekrutacji są ogłaszane kandydatom po ostatecznej akceptacji przez uczelnie partnerskie.
Procedura odwoławcza
Od decyzji Komisji przysługuje odwołanie w terminie 7 dni od jej otrzymania.
Organem odwoławczym jest Rektor UKW. Decyzja Rektora jest ostateczna.
- Procedura wyjazdowa
Przed wyjazdem (min. 2 tygodnie wcześniej) należy dostarczyć do BWM:
- wniosek o skierowanie na wyjazd zagraniczny, podpisany przez kierownika jednostki
- kopię polisy ubezpieczeniowej (obowiązkowe: KL, OC, NNW)
- zaktualizowany Mobility Agreement (w przypadku zmiany terminu realizacji mobilności).
Obowiązki Beneficjenta:
- samodzielne zorganizowanie mobilności (ustalenie planu zajęć, rezerwacja biletów, noclegów, ewentualne szczepienia itp.)
- podpisanie umowy finansowej (wypłata środków następuje przelewem na konto EUR)
- rejestracja podróży w systemie Odyseusz MSZ (zalecane).
Po powrocie
W terminie 7 dni roboczych od zakończenia mobilności uczestnik zobowiązany jest do:
- złożenia w BWM:
- potwierdzenia pobytu z uczelni przyjmującej (daty pobytu oraz liczba przeprowadzonych godzin dydaktycznych)
- kart pokładowych lub biletów
- krótkiej relacji z wyjazdu (maks. 10 zdań) wraz z 2–3 zdjęciami
- wypełnienia w BWM rozliczenia finansowego
- wypełnienia raportu online w terminie 30 dni od otrzymania powiadomienia e-mail.
Uwaga: Pełne rozliczenie stypendium następuje wyłącznie po dostarczeniu wszystkich wymaganych dokumentów oraz przesłaniu raportu online.
